« Home | 802.1x - אנדרלמוסיה בHIGH-END » | האם UTM-1 תומך חלונות ? » | MSN Messenger רק קצת יותר נקי » | קצת Blog-Tagging . » | אבטחת מידע SMB » | תמונות מהכנס » | כנס Fortinet 2007 בישראל - סיכום » | פרסום קצר במגזין של בזק בינלאומי » | CISSP , תוספת חדשה לרזומה » | שיחות פרטיות בIM - הצפנה בSimp »

שדרוג המשרד הביתי שלי - Multiplicity

בתקופה האחרונה התעסקתי רבות בשדרוג ורנון סביבת העבודה הביתית שלי. ובזה אני מתכוון לסביבה הממוחשבת בה אני עובד כשאני בבית והסביבה נראית פחות או יותר אותו דבר , רק משתדרגת כל הזמן מבחינת כח מחשוב ועזרים מהצד.

נסדר לכם קצת את האוזן ,
מתחת לשולחן ישנם 3 מחשבים , כאשר 2 הן תחנות עבודה חזקות ועוד מחשב אחד חזק המתפקד
כשרת VM ומהווה שרת מעבדה עבורי. הסביבה כוללת אבזור של אמצעי קלט אלחוטיים , נקודות חיבור לUSB , לוח כתיבה וכל כלי אחר לו אני זקוק מהצד - והכל כדי להגיע לחווית העבודה הנוחה ביותר עבורי על המחשב.

ובכן , מזה זמן מה אני שוקל להחליף את תצורת הKVM שלי לתצורה בה יש לי 2 מסכים - כאשר אחד לכל מחשב ( לשרת מתחברים גם ככה בCONSOLE או בRDP ) ועדיין לעבור בין המחשבים ללא צורך בעוד מקלדת ועכבר.

לאחר מחקר מצאתי ( ואפילו קניתי ! ) את התוכנה הנפלאה Multiplicity מבית stardock אשר גרמה לי לעשות את הצעד האחרון ולהסב את סביבת העבודה לסביבה שאתם רואים בתמונה.
למעשה על ידי התקנה של SRV במחשב אחד אליו מחוברים המקלדת והעכבר , והתקנת CLN בתחנה השניה - מתבצעת העברה על גבי הרשת של התעבורה של המקלדת ועכבר ביניהם.
למעשה אני גורר את העכבר בין המחשבים ומתבצע מעבר ! כאשר אני עם העכבר על המחשב השני - המקלדת הופכת להיות שלו.

כדי ליצור את הסביבה מושלמת , הKVM עדיין מחובר אצלי ( רק לחיבורי הPS/2 ) על מנת ליצור גיבוי אם יש בעיית רשת , או למקרה שמחשב הSRV כבוי ( ואז אין Multiplicity )

בגרסה שאני קניתי , שהיא הבסיסית - המחשבים גם חולקים Clipboard - כלומר אני יכול לעשות COPY במחשב אחד , ואז PASTE במחשב שני וזה מקל מאוד על העבודה , כמובן שניתן להחליט על סנכרון של דברים נוספים כמו גלגל הגלילה בעכבר , כפתורי NUMLOCK \ CAPSLOCK וכדומה ויש גם שליטה בF-LOCK המופיע רבות במקלדות של MICROSOFT . בגרסת הPRO אפשר גם לעשות DRAG&DROP לקבצים וכמו כן עבודה עם עד 6 מסכים. אציין גם שמחשב אחד רץ אצלי עם VISTA והשני עם XP , ללא כל קושי ! ( גרסה אחרונה ) אני ממליץ בחום למי שמנסה לשפר את סביבת העבודה שלו הכוללת יותר ממחשב אחד

[ ** תיקון 11/4/07 ** ]
שדרגתי לגרסת הPRO , שיתוף הקבצים פשוט שווה את זה , אני לקוח מרוצה של המוצר

מבחינת תקשורת - מדובר על פאקטבים בגודל 49 בתים כל אחד , כאשר ישנו שימוש בTCP
ובPORT מספר 30564 ( ניתן לשינוי ) המידע אינו CLEARTEXT בפאקט וניתן לבצע אימות תחנות על ידי ססמה. סהכ עושה את העבודה ובלי עומס.

אני חייב להגיד שהשינוי עושה פלאים , לקח לי קצת זמן לארגן הכל , כי החלטתי על DESIGN שאומר שבין המחשבים יש גם כרטיס רשת ייעודי להעברת נתונים ביניהם ( המתג מעל המחשבים מטפל ב8 אובייקטים , זו החלטה קלה שעלתה 80 שקלים סהכ לשני כרטיסים וכבל ). לקח זמן להתרגל לעבודה עם 2 מחשבים במקביל בלי לעבור עם KVM ביניהם כל הזמן , אבל ברגע שהתרגלתי - העבודה הפכה להיות איכותית ומשובחת , ההתייעלות מדהימה.

לינק לאתר של Multiplicity.

שיהיה לכולנו חג שמח ,
בארי שטיימן.

Labels:

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

יש גם פתרון קוד פתוח,
לאנשים שרוצים לשחק עם משהו דומה ולא לשלם..
http://okvm.sourceforge.net/

the most common open source solution for sharing keyboard/ mouse/ clipboard /etc between different computers is synergy. (http://synergy2.sourceforge.net/)

It is a cross platform solution, and supports multiple computers (multiple left / right/ top/ bottom).

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites