« Home | פרסום קצר במגזין של בזק בינלאומי » | CISSP , תוספת חדשה לרזומה » | שיחות פרטיות בIM - הצפנה בSimp » | ממצאים מעניינים -Proactive AVC Report » | Defacement - Nortel.co.il - האקרים ערבים » | ביקורת - Practical Cryptography » | סיכום ל2006 , ברוכה הבאה 2007 » | עולם הVirii מתחיל להיכנס לתודעה » | אסקלציה - דלקת ריאות » | Blended Threats »

כנס Fortinet 2007 בישראל - סיכום

ביום חמישי האחרון , התקיים הכנס השנתי השני בארץ של חברת Fortinet בישראל. היה זה כנס חשוב עבורי , כי שניים מהאנשים החשובים בתחום בעולם בעיני היו בכנס הזה , שהם דיויד ממן מפורטינט ישראל . וריצ'רד סטיינון לשעבר אנליסט בכיר מגרטנר וכיום סמנכל שיווק בפורטינט. ובנוסף , השנה - נתתי גם אני סשן קצר על אינטגרציית פתרונות בBackbone של לקוחות שונים.

ראשית , היה כיף לראות אנשים שעברו איתי את הCISSP הגיעו ושנוצרה מעין חבורה קטנה שכזו. היה כיף לראות גם את גיא מזרחי מחברת Betternet שהגיע במיוחד לשמוע את ההרצאה שלי. וכמו כן עשרות הלקוחות של החברה בה אני עובד , אשר הגיעו וחלקם אפילו אינם לקוחות Fortinet.

ובכן מבנה ההרצאות היה על פי הפלייר כמובן , אבל את ההרצאות החשובות אני רוצה לציין כאן. לא שלא נהניתי משאר ההרצאות , והן היו חשובות מאוד , אבל אני לוקח פרספקטיבה לגבי מה עניין אותי ספציפית. ובכן , ההרצאה של ריצ'רד סטיינון הייתה מעלפת , אחד האנשים המוכשרים ביותר בתחום אבטחת המידע בעולם כיום , ובהחלט אישיות מעצבת עבורי בהרבה כיוונים , למי שיצא לו לקרוא מאמרים שלו , יגלה שמדובר באחד הכשרונות המובילים והמעצבים את עולם אבטחת המידע. יצא לי לדבר איתו בצד באירוע ולהחליף מספר דיעות וכמובן דרכי התקשרות , אישיות מיוחדת - לא בדיוק החנון שהייתם מצפים לו.

למי שלא ידע , בDailymaily של אותו יום , התפרסמה כתבה של ראיון עם ריצ'רד שבוא הוא כתב ואני מצטט "צ'קפוינט הם כמו דינוזאורים , וכולנו יודעים מה סופם של דינוזאורים". ובכן אני לא אקח צד כאן ( למרות שמי שמכיר אותי יודע מה דעתי ) אבל החלק המדהים הוא החופש שבו מרגיש מר סטיינון להתבטא בצורה זו במדינת צ'קפוינט.

ההרצאה של אלי פרנס ( לשעבר צ'קפוינט , כיום פורטינט ) הייתה מעניינת ואו דווקא כלפיי . למרות בקיאותי בתחום ובמוצרים אלו בפרט, נחמד לראות קהל של 700 איש ממלמלים כאילו הכל חדש להם , עולם מפתיע של התמודדות עם SPAM ( אלי כמובן אחד המציגים הטובים בארץ ) סחף את הקהל בצורה מרשימה והיטה כמה אוזניים לכיוונים חדשים.

לבסוף , ההרצאה של הגורו שלי - מר דיויד ממן , אשר נתן סשן מעולה על התקפות שונות וצורות התמודדות שונות כיום , הראה בצורה יפה את התקפות הP2P-Worms ואת התקפות הVoIP והמשמעות שלהן מבחינת Business Impact Analysis , תמיד יש מה ללמוד ממנו. האמת גם אם היה מרצה על חבילות בוטנים בהוואי הוא היה מסביר את זה בצורה מעניינת , אבל בהחלט זו הייתה ההרצאה הטובה ביותר ששמעתי בזמן האחרון לגבי התקפות רשתיות.

ההרצאה שלי , שהייתה איפשהו באמצע , דיברה בעיקר על איומים מרובבים ועל הדרך בה בחרנו בחברה שלי להתמודד איתם על ידי שיתוף פעולה עם חברת פורטינט , סיפרתי על מספר סיפורי לקוח ונתתי מספר הסברים טכניים שאת רובם כבר כתבתי כאן בעבר.
באופן כללי אני מאוד מרוצה מהכנס , פגשתי הרבה אנשים טובים והרבה מכרים מהתחום אשר יוצא להיפגש איתם כמעט ררק באירועים כאלה. וכמובן הכי כיף לפגוש מתחרים . והסיבה היא שאנחנו חיים במדינה קטנה , היום אתה פה ומחר אתה שם וכיף להכיר את האנשים שעוסקים בפעילות כל כך חשובה במדינה כל כך קטנה וטכנולוגית.

עד הכנס הבא , נתראה.

Labels:

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 


About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites