« Home | קצת Blog-Tagging . » | אבטחת מידע SMB » | תמונות מהכנס » | כנס Fortinet 2007 בישראל - סיכום » | פרסום קצר במגזין של בזק בינלאומי » | CISSP , תוספת חדשה לרזומה » | שיחות פרטיות בIM - הצפנה בSimp » | ממצאים מעניינים -Proactive AVC Report » | Defacement - Nortel.co.il - האקרים ערבים » | ביקורת - Practical Cryptography »

MSN Messenger רק קצת יותר נקי


למרות שאני מתנגד לחלוטין לכל מה שקשור לגניבת זכויות יוצרים ולימוש לרעה בכלים טכנולוגיים על מנת לעקוף מערכות רישוי וכדומה , שכן אני מאמין שעל מנת לקבל שירות איכותי ומוצרים איכותיים , החברות המפתחות אותם צריכות לקבל תשלום הוגן עבורן. שימו לב , אני לא מצדד בשום שלב בכוחניות כלשהי בתחום זה , אלא כקונספט. אני חושב שבכדי לקבל מוצרים ארגוניים ( ואני מתכוון רק לארגוניים ) טובים ואיכותיים הכוללים עדכוני אבטחה עליהם עמלים אנשי פיתוח בשעות הקטנות של הלילה , כשבדלי הסיגריה מצטברים במאפרה , והקפה השחור מצהיב את השיניים שלהם...

בכל מקרה , הקדמה זו הייתה רק מאחר שאני רוצה לשתף אתכם במשהו. אני מקבל המון פניות מארגונים אשר הסיבה שאינם מאפשרים להשתמש בתוכנות IM למיניהן הן הפרסומות אשר מוצגות בתוכנות הללו. משרדים בעלי אנשים דתיים , אשר לא מעוניינים לקבל פרסומות עם נערות בביקיני. או בתי ספר אשר אינם רוצים שילדים יחשפו לתכנים לא רלוונטיים וכדומה. תוכנות שמזמן הפכו לכלי ארגוני כגון MSN Messenger המעולה , אינן מורשות לשימוש בארגונים רבים בשל התכנים אליהם עלולים להיחשף העובדים\מקבלי השירות באותם מוסדות.


ובכן , אני מציג כאן כדוגמא טכנית בלבד - כיצד ניתן לבצע הפעלה של תוכנות אלו ללא פעלת הפרסומות בהן, זהו מעין POC.

את הדוגמא המצולמת ביצעתי עם מוצר Fortigate כGateway Firewall. למעשה בניתי סינון תכנים אשר מחפש בURL את האתרים ad.msn.co.il שמציג את הפרסומת בחלון הראשי של מסנג'ר
או את האתר rad.msn.com אשר מציג את המשפט הפרסומי מתחת לחלון השיחה. כמו כן סיננתי את מילות התוכן [CACHECLEAN] מהתכנים ( קצת Sniffing ) ומאותו רגע המסנג'ר הפך לנקי.
לא מורכב במיוחד ...
כמו כן , אני לא יודע איזו עוד השפעה יש לגורם הבא - אבל כאשר חסמתי את הSyntax הבא :
"config.messenger.msn.com/Config/MsgrConfig.asmx" אז למעשה היה נשמר אפילו הלוגו של מסנג'ר בחלון הפרסומת התחתון ומנוע הפרסומות לא היה מותנע אפילו.

אגב, ניתן היה גם לבצע כחתימת IPS סטנדרטית באותה מערכת , ובכדי לחסוך מעצמי מיילים מיותרים ... הנה שתי החתימות הרלוונטיות ( בפורמט של Fotigate )

חתימה ראשונה
F-SBID( --name "bs_MSN-AD-Stop.A"; --protocol tcp; --flow established ; --regex "ADSAdClient31.dll"; --no_case)
חתימה שניה
F-SBID( --name "bs_MSN-AD-Stop.B"; --protocol tcp; --flow established ; --content "ad.msn.co.il"; --no_case)

שוב ,אני לא מכוון לכך שזהו שימוש הולם במוצר , שכן זוהי עשויה להיות הפרה של הסכם השימוש בו לפי דעתי ( לא בדקתי לחלוטין ) אבל מבחינה חוקית - לא נגעתי בתוכנה , אלא רק סיננתי אתרים בדרך ולכן יש כאן פן של חפות פשע מסויימת :).
אני אגב , הסרתי את הסינון לאחר כתיבת המאמר.

הערה : מדובר בהדגמה בלבד ובדיקת היתכנות טכנית , ואין לקחת במה שכתבתי כהנחיה לביצוע עבירה כלשהי או שימוש לא חוקי כזה או אחר במוצד.

Labels: ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

לא יותר פשוט לשנות את קובץ ה- Hosts?

באיזה sniffer אתה משתמש?

באיזה סניפר ?
בדרך כלל אני עובד עם ETHEREAL , אבל בעבודה בדרך כלל עם SNIFFER-PRO

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites