« Home | רוני חליבה - מנכ"ל אקספון » | אוטומציה למערכות ASP באמצעות Expect » | הiPhone פרוץ רשמית - SIM Hack » | סופה של תקופה - פרשתי מבזק בינלאומי » | הPDA המושלם - iPhone » | תקדים - מותר למעסיק לקרוא את הדוא"ל שלנו. » | שינוי שם לבלוג » | לדייויד יש iPhone » | אבטחת מידע עם כיפה » | NAC לסניפים מרוחקים - ככה עושים את זה »

ניהול אפליקציה מרכזי

בתור מי שראה חלק ניכר ממערכות המחשוב ברשתות ENT בארץ, הופתעתי לא פעם לגלות שאין פתרון Software Deployment מרכזי אמיתי ללקוחות , פרט לפתרונות הWSUS \ SMS של מיקרוסופט. למרות שאלו פתרונות טובים בנישתם - הם נופלים כאשר מדובר באפליקציות של יצרנים אחרים.

על מה אני בעצם מדבר ומה כל הגישטל... בעצם חישבו על מצב בו ארגון בעל 3000 משתמשים חי וקיים מזה תקופה ( אני מניח שבגודל זה - מעל 10 שנים ). וזה אומר שיש תוכנות המותקנות על כל המחשבים בארגון , החל ממערכת ההפעלה , לתיקוני וטלאי אבטחה שונים . גרסאות שונות ומשונות של תוכנות שונות , ביניהן FLASH . וכמובן תוכנות צד שלישי שהמשתמש התקין עבור עצמו. נדרש פתרון מסויים אשר מאפשר לבצע אחידת בכל הרשת , להסיר גרסאות לא רלוונטיות , לעדכן לגרסאות חדשות מה שצריך , להטליא תוכנות מסויימות וכמובן לבצע מעקב שוטף.

הדבר נראה מעניין יותר כאשר אנו מדברים על חוות שרתים מרוחקות אשר פרוסות בעולם , ויש צורך לבצע עדכוני אבטחה \ אפליקציה ממקום מרוכז וכמובן לוודא שהשרת תמיד נמצא במצב תקין שכזה . במקרים כאלו - הפתרונות הללו נדרשים.

בעצם על מה אני מדבר - Software Deployment \ Asset Managment \ Patching Services מרכזיים אשר מטרתם כמובן לוודא ולקיים ארגון ולאפשר לו להמשיך להתקיים בגדילה וכמובן לשמר על רמת אבטחת מידע , עדכניות אפליקטיבית , אחידות אפליקטיבית , ולשמר ידע אודות שינוי התנהגותי במבנה אפליקטיבי של ארגון.

המערכות הלו בד"כ עובדות בתצורת שרת POLICY מרכזי , עם PROXIES ( במידת הצורך ) פזורים באתרים מרוחקים.. וכמובן CLIENT על כל תחנה , אשר מהווה גורם הדיווח וההפעלה על ידי השרת. אציין גם בצורה שהיא טיפטיפה BIAS , אחד הפתרונות האהובים עליי בתחום זה ומנסיוני איתו כמובן - BigFix אשר נראה מעולה ומבדיקותיי בסביבות מעבדה - נראה בעל התושיה הרבה הביותר . כאשר בין המדדים יש את גישת הLINUX\UNIX\WINDOWS\MAC ולא רק סביבה אחת כמובן.
אגב - ישנם מוצרים רבים בתחום זה , חלקם אפילו תוצרת כחול לבן ( Prefix ) , וישנם גם פתרונות מוכוונים DATACENTER ( כגון OPSWARE ) .

אך כמובן שאת המיד הזה תעקלו כאשר תגיעו לנקודה קריטית - בה תהיה ההבנה שמערכת כזו חוסכת לארגון בן 250 עמדות - 1 איש IT אשר מבצע תמיכה באפליקציה ובתחנות . מאחר ורוב התפעול של פיזור אפליקציה , עדכוני גרסה , ושחזור - יכולים להתבצע ממקום מרכזי.

היופי של מערכות כאלו הוא היכולת למשל להחליף מערכות של שרתי AV ( מערכת BIGFIX למשל יכולה לדבר מול אתרי חברות הAV ולדחוף בעצמה את עדכון הDAT האחרון , ודומים לאלה ... ) ולכן ניתן מיידית לחסוך במשאבים מסויימים ( במצב כזה , שימו את החומרה הכי חלשה בארגון לשרת הAV , רק בכדי שיהיה HEARTBEAT ... אני אישית היית שם אותו על VMWARE )

Labels: , , ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

היי, SMS לא מוגבל לתוכנות של מיקרוסופט בלבד. אתה יכול להתקין כל תוכנה של כל יצרן עם SMS. יש גם PATCHLINK שעובד גם עם תוכנות צד ג'. יש גם ALTIRIS\SYMANTEC. ודרך אגב SYMANTEC למשל מספק גם אפשרות של התקנות ושדרוגים לתחנות מרחוק וגם רפורטינג של סטטוס של עדכונים וגרסאות. אני מסכים שBIGFIX דבר יפה אבל אין שום צורך להחליף איתו שרת AV מקורי שדרכו מנהלים הגדרות של התחנות בנוסף לעדכונים.(מה זב יחסוך?). דרך אגב עם כבר את העניין של התקנה ועדכונים ובעיות אפשריות של התנגשות בין התוכנות אפשר ללכת על APPLICATION STREAMING כמו APPSTREAM או CITRIX או כל מוצר אחר.

היי מקס , ראשית תודה על התגובה המפורטת.
אין כל ספק שכאשר אנו מחפשים פתרונות לרמידיאציה של מערכת והתקנת תוכנות על שרתים\תחנות מרוחקות יש כלים רבים ... אגב , אני גם מסכים עם קביעתך שPATCHLINK שחקן , ומשום מה השמטתי אותו ...

בכל מקרה , הרעיון שניסיתי להעביר הוא לא ביטול שרת הAV , אלא התובנה ששרת מרכזי יכול לנהל באופן אחוד ולדווח באופן אחוד על כל שינוי אפליקציה , לעתים אפילו להתממשק לNAC ולכן להוות גם גורם בדיקה.

החלקה היפה ביותר במוצרים אלו , הוא שבד"כ הם מדברים עם ארגונים של תקינה ומקבלים אישורים להמלצות שלהם, ולכן אתה יודע שאם בחרת בצע חפיפת גרסה מסויימת בארגון , אתה תואם לאיזושהי דעה מקצועית . זה חשוב

אגב , החלק היפה כאן , הוא התממשקות לפי RFC של המערכות הללו למערכות NAC - ככה שמשאבי הרשת שלך ניתנים לפי עמידה בסטנדרטים , או שאתה מבצע רמידיאציה כדי לעמוד במסגרת מתאיה לפני שאתה ניגש למשאבים

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites