« Home | שינוי שם לבלוג » | לדייויד יש iPhone » | אבטחת מידע עם כיפה » | NAC לסניפים מרוחקים - ככה עושים את זה » | מעין סקר שכזה HE\EN » | I Would Like To Thank Mr Richard Stiennon » | שירות LogMeIn - הפרת מדיניות האבטחה הארגונית » | שווה קריאה - ברוס שנייר על גניבת זהות » | סיבוכיות אלגוריתמים וההקשר לאבטחת מידע » | נראה שN מכשירים בסלקום »

תקדים - מותר למעסיק לקרוא את הדוא"ל שלנו.

למי מכם שעוקב אחר גזרי דין ותקדימים הקשורים באבטחת מידע , יתכן וקרא על התקדים הבא:
עובדת שפוטרה מעבודתה כאשר נכנסה להריון - תבעה את המעסיק על כך שפיטר אותה בגלל - כמובן - כניסתה להריון.

מה עשה המעסיק ? הביא כראה הודעות דוא"ל מתיבת העובדת לשעבר - בהם נראה שהיא מחפשת עבודה וזאת עוד זמן מה לפני שהודיעה שהיא בהריון. מה שהעלה את סוגית החוקיות של הראיות הללו אל מול נושא ההאזנות הבלתי חוקיות וחוק הגנת הפרטיות.

השופטת קבעה פסיקה לפיה במסגרת העסקה ושימוש נאות במערכת - המשתמש רשאי לשלוח הודעות כרצונו דרך מערכת הדיוור האלקטרוני ( שימוש סביר לפי הגדרות תקינה ) אך למעסיק קיימת הזכות לבקר ולבדוק את היקף השימוש וסוג השימוש בתיבת הדואר האלקטרוני.

הנושא הזה מעניין כשלעצמו , שכן פסק דין זה מהווה תקדים כמדומני , ומאפשר מעתה לכל מעסיק להתקין מערכות בקרה לדואר אלקטרוני לצורך תיעוד ובקרה על דברי דואר אלקטרוני.
נגמרה הסוגיה למעסיק - האם מותר או אסור להאזין להודעות ולמידע המועבר באופן פרטי תוך שימוש ברשת הארגונית - לצרכיו הפרטיים של העובד.

שימו לב - בקרוב נוכל לראות מעסיקים ,גם כאלו שאינם עומדים ברגולציה - אשר מקליטים הודעות IM שונות , והודעות CHAT או פורומים בהם אנו משתמשים באמצעות כלי המחשוב הארגוני אשר מונפקים עבורנו.

אני מניח שיש לנו בעיה מסויימת , אם כי אני סבור שהיצרנים יהיו מאושרים מהקביעה הזו , שכן ישנם יצרנים אשר הפתרון קיים במערכות שלהם כבר שנים מספר , אך אין המעסיקים מפעילים את היכולת בשל הבעיה החוקית שנובעת איתו מעתה מותר.

המעכב הוסר , המעקב הושם.

מובן שיש כאן סוגיות רבות של הגנה על זכויות הפרט , שכן אין סיבה שהמעסיק שלי ידע את מצבי הרפואי באם אני גולש ממקום עבודתי לבדיקות הרפואיות שלי ,אין סיבה שידע את נטייתי המינית ואין סיבה שידע מה מצב חשבון הבנק שלי.

נראה לאן ינשבו הרוחות כעת.

Labels: ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

וזאת הסיבה למה כאשר רוצים להתפטר מהעבודה הנוחכית, לא מחפשים עבודה מהמחשב של העבודה הקיימת, אלא עושים זאת מהבית-בבית אף אחד לא יקליט אותך :) ואילו בעבודה אם המעסיק רוצה לדעת על מה מבזבז העובד את זמנו חוץ מהעבודה-הדרך לעשות זאת
היא הקלטת הודעות וכד'. לאלה שרוצים בבית לנוח אני מנחשת שיש תוכנות עירבול שימנעו מהמעסיק לעקוב אחר הפעילות שלכם במחשב, אבל עדיין צריך לדעת איזה תוכנית, איך להתקין מבלי שיגלו, וגם לדעת להשתמש בה-מה שרוב האנשים הרגילים לא יודעים לעשות

לכן הפתרון פשוט, רוצים לחפש עבודה, חפשו מהבית, כך כאשר תתפטרו תקבלו פיצויים מלאים, וגם, האם הבוס שלכם באמת חייב לדעת איזה בדיקה רפואית עשיתם, מה מצב החשבון או יותר גרוע... אתם מנהלים רומן? והבעל/אישה מגלים את זה דרך הרישומים שהבוס הגיש לביהמ"ש כהגנה מהתביעה שלכם. אירוני לא...

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites