« Home | השינויים שבוצעו לקראת 2008 בבלוג - חלק א » | האיומים הצפויים ל2008 » | הקוד , לבקשתכם - XSS Translator » | סוף שנה 2007 » | מיקומו של שרת הCA בטופולוגיה הארגונית » | תובנות לגבי העברת מצגות אפקטיביות » | קורס הצגה אפקטיבית » | Stateful Inspection Is Dead » | Cryptoanalysis באמצעות GRID » | סקריפט קידי משחק = 20K לרשויות , 18 שנה בפנים. »

שנה טובה , ברוכה הבאה 2008

מדהים. איך עוד שנה עברה ... ולמרות שלאחרונה אני לא מספיק לכתוב ( ישתנה בקרוב ) אני רוצה לאחל לכולנו שנה טובה ובטוחה.

אם לסכם את השנה הזו עבורי במספר מילים , השנה באופן אישי עברתי לא מעט תהפוכות , ביניהן אפילו החלפת תפקיד ומקום עבודה . הרחבת פעילות ותחומי עניין .

בכל הנוגע לאבטחת מידע :

1. יכולנו לראות השנה כיצד יותר ויותר ארגונים שנפתחו ליותר ויותר עבודה מול ארה"ב , הטמיעו או החלו בהטמעה של S-OX בצורה נרחבת , כזו שממש מראה כיצד השוק הישראלי מתעורר לעולם שבו יש חוקים למשחק , ואפילו אם הם מאוד כלליים ולוגיים. שימו לב אגב לכמות הפעילות שנעשתה בעולם אבטחת המידע בשוק הפיננסי ב2007 לעומת שנים אחרות.

2. התקפות רשתיות הפכו ל"סקסיות" יותר , אם נבחן את כל עולם ה P2P Worms שאני נוטה לדבר עליו בכל הזדמנות שרק ניתנת לי. עולם שבו תולעת הופכת למספיק חכמה בכדי לבנות תשתית מוצפנת משל עצמה ולגרום לזליגת מידע בדרכים לא קונבנציונליות.

3. חילופי מנכ"לים. פעם ב3 שנים לערך ( וזה ניתוח ממש לא מעמיק , שלי ) מתחלפים מספר מנכ"לים בתחומים שונים , מה שגורם להרבה מאוד תנועה בתחום ההנהלה הבכירה , וכמובן לשינוי במעבד אנשים שונים בארגונים שונים. ועם שינויים במבנה ארגוני באים גם שינויים בכח אדם , כגון מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע. המעניין פה ( ואולי פשוט בא כחלק מאופי איש ההייטק הישראלי ) הוא שכאשר מתחלף מנהל אבטחת מידע , כמעט תמיד יש בו זיקה להחליף את כל מה שהיה עד כה כאילו לא היה טוב מספיק ( בינינו , בד"כ זה נכון ).

כמובן , שהתיחסתי רק למה שאני הספקתי לתת עליו את הדעת בימים האחרונים. יש לא מעט דברים שאני צופה לשנה הקרובה , אבל זה כבר לפוסט אחר

 

באמת שתהיה לכולם שנה טובה,

בארי.

Labels: ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

שנה אזרחית טובה.

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites