« Home | Cryptoanalysis באמצעות GRID » | סקריפט קידי משחק = 20K לרשויות , 18 שנה בפנים. » | מערכות אבטחת מידע בלי לוגים » | Secunia PSI Beta - ניתן להורדה » | XML Security - קצת מחשבות בנושא » | ההכרזה - טלדור » | XSS Translator - התרומה שלי לחודש XSS » | מאמר מצויין בנושא פגיעות אתרי אינטרנט » | Cisco.com XSS Vulnerability Found » | פרצת אבטחה במנוע החיפוש החדש של תפוז »

Stateful Inspection Is Dead

ואחרי כותרת מפוצצת שכזו וכמובן אחרי שתפסתי את תשומת הלב שחיפשתי - אפשר להתחיל לדבר.

בתקופה האחרונה יצא לי לחקור רבות אודות טכנולוגיות FW שונות ומוטציות שהן עברו מאז שהומצא מנגנון הStateful Inspection ( נסמן כ "SI" כשנדרש ) וכמובן הטכנולוגיות הללו התפתחו ולקחו את עולם הNetwork Firewall לעולמות רחוקים ומתקדמים יותר , שהופכים את הטכנולוגיות

ראשית, מהו Stateful Inspection :

באופן מאוד מאוד כללי , מדובר בטכנולוגיה אשר מתבססת על טבלאות הנקראות State Tables אשר מכילות את פרטים אודות כל TCP Stream שעובר דרך המערכת. למעשה , עבור כל SESSION נשמרים פרטים מזהים אודות חלון הTCP והפרטים השונים לגבי המשך הSESSION , ולכן כל פאקט חדש שיגיע יבדק אל מול הטבלה למציאת שייכות , אם שייך - יועבר למנוע הROUTING , אם לא - יבדק אל מול הRULEBASE של אותה מערכת FW. המאפיין הכללי כמובן הוא מקור , יעד , ופורט. הומצאה במקור על ידי CheckPoint

ובכן לפני מספר שנים בודדות , עם עליית טכנולוגיות הUTM , התווספו מספר מנגנונים לעולם הSI שעיקרם הוא הDPI או בפירוט - Deep Packet Inspection. הרעיון מאחורי הקונספט הוא - להשתמש במנגנוני Content Inspection כאלו או אחרים , על מנת לוודא שהPACKET אכן תקין ונקי ממזיקים , ולשמש כשכבה נוספת במנגנון ההחלטה לגבי הכנסה לState Table. במקרה של DPI אגב , הסריקה ממשיכה להתבצע לכל אורך התהליך בכדי לשמור על תעבורה נקיה ככל האפשר. מה שכבר הופך את טכנולוגיית הSI כריקה ולא משמעותית , כי ההסתכלות צריכה להיות מעבר לLayer 4 ויותר לכיוון Layer 7. ולשם צריך לכוון.

עד היום למעשה כל FW עדיין מבסס חוקים על פי Source/Dest/Service מבלי באמת להסתכל לתוך אותו הService. וכאן בעצם הבעיה , למרות שהקונספט עובד ועובד טוב, הוא כבר לא מספיק מעמיק בשביל להתמודד עם התקפות מתפתחות שעוברות מוטציות בין שכבות שונות במודל OSI.

לצערנו ( והאמת היא שזה היה צפוי לקרות בשלב זה או אחר ) אפילו הפתרונות הרובסטיים ביותר אינם מספקים להתקפות של מחר.

לדוגמא : כל אפליקציה מתוחכמת יודעת היום לעבוד במספר דרכים , לעבור דרך SSL או בכל מודל אחר כמו למשל מעבר לפורטים לא סטנדרטיים, וכל זאת על מנת להסתיר את זהות האפליקציה. ואז בעצם אנחנו רואים EMULE עובר דרך פורט 80 . וזה כמובן נכון להמון המון המון אפליקציות , כאשר רובן אפילו לא זדוניות.

מה באמת רץ לנו ברשת ?

הBUZZWORD שמתפתח מעולם זה הוא בעצם יצירת דור חדש ( דור 6 ? ) של מערכות FW אשר מוסיף תווך נוסף למערכת ובעצם מהווה האבולוציה האמיתית של עולם ה FW וגורם לSI לקבל את התגית Obsolete. ולמה בעצם - דור חדש של מערכות FW עולה וצף , Application Aware Firewall או בשם אחר Application Categorized Rule Based Security . והכוונה מאוד מעניינת ( ובעלת המון טכנולוגיה מאחוריה ) הקונספט הוא כזה שבו כל STREAM של אפליקציה ניתן לזהות לפי מבנה הPACKETS או מבנה של מספר PACKETS ולהשוות למול DB כזה או אחר , ובכך בעצם לתת משמעות לעמודת הService בחוקי הFW. כלומר - מידע יעבור מעתה לפי 4 שדות שונים - source/destination/port/APPLICATION .

אגב , ברור שפתרונות מסוג זה לא ניתן לבצע בתוכנה בלבד, יש צורך במעבדים מיוחדים ובחומרה שנבנתה במיוחד למטרה זו . קחו למשל אינטגרציה בין סביבת PGP לסביבה שכזו - המערכת צריכה להיות מקושרת עם הKeyring הארגוני , בשביל לפתוח את ההצפנות השונות שעוברות ברשת ולבצע ניתוח למידע המוצפן.    - הOverhead ברשת הוא מטורף, הLatency בלתי נסבל - ולכן הפלטפורמה תמיד מבוססת ASIC ואפיקי BUS אדירים.

גישה מעניינת היא האם יש צורך בהפעלת PROXY LAYER במערכות אלו , או לעבוד בSTREAM מבחינת עומסים , ובעצם עד כמה עמוק אנחנו צריכים לסרוק את התעבורה , אם אנחנו כבר יודעים שזו אכן האפליקציה שלנו , ויתרה מכך - שהיא מתנהגת כפי שרצינו. השקיפות פה נפלאה - כי אני יכול לדעת בעצם כל אפליקציה שעובדת ברמה רשתית אצלי בארגון , ולקבוע מדיניות בLEVEL אחר לגמרי.

Labels: , , , , , ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 


About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites