« Home | Stateful Inspection Is Dead » | Cryptoanalysis באמצעות GRID » | סקריפט קידי משחק = 20K לרשויות , 18 שנה בפנים. » | מערכות אבטחת מידע בלי לוגים » | Secunia PSI Beta - ניתן להורדה » | XML Security - קצת מחשבות בנושא » | ההכרזה - טלדור » | XSS Translator - התרומה שלי לחודש XSS » | מאמר מצויין בנושא פגיעות אתרי אינטרנט » | Cisco.com XSS Vulnerability Found »

קורס הצגה אפקטיבית

למי שלא יודע, אחד הדברים האהובים עליי ביותר בעולם, הוא העברת מצגות והדרכות טכנולוגיות. לכן חלק ניכר מהזמן שלי מופנה לכתיבת מצגות ושיפורן המתמיד. ובכן - לאחר מספר שנים בתחום זה ( כמובן מלווה בתגובות שונות ) נוצרה לי בתודעה תפיסה - שאני מציג די טוב. אבל מסתבר שאני יכול להשתפר בהרבה.

כחלק מעבודתי בחברת אינטגרציה, הוחלט להעביר בפני אנשי המכירות ואנשי ההנדסה בארגון - קורס בהעברת מצגות אפקטיביות. כאשר המרצה הוא לא אחר מאשר צביקה רול - אשר הינו פסיכולוג חברתי בהשכלתו ובעל חברת ייעוץ ארגוני על שמו. כמו כן מחבר בלוג מעניין.

מעבר לטיפים עיצוביים , ופסיכולוגיים לגבי יכולת העברת מצגת , מעביר צביקה בקורס - מספר מצגות אשר הוצגו בכנס TED בארה"ב . ועל ידי כך הפך אותי למעריץ בין-לילה של אל גור, מסתבר שאל גור הוא מרצה במועדון ה100K ( מאה אלף דולר להרצאה ) ואני לא חושב שראיתי מישהו שהצליח לקשור אותי כל כך חזק להקשבה אליו בצורה וירטואוזית כלכך ( פרט אולי לסטיב ג'ובס , שהוא גורו בתחום זה ).

מדהים איך אחרי השתלמות של מספר שעות , כבר משתנה הראיה , ונראות מיידית טעויות הנדסיות ועיצוביות של מצגת , ושל התנהגות המציג - שכן המצגת הינה תמיד רקע בלבד למציג עצמו ( אם הוא טוב ).

לפעמים אנו רואים כמובן מאליו את העובדה שאנו בקיאים בחומר אשר אנו מעבירים , אך איננו יודעים כיצד להעביר אותו הלאה, ואלמנט בניית הסיפור והמצגת הינו סוג של אומנות. אני חושב שכל אדם שיודע לחבר מצגת טובה, יש לו מספר תכונות אשר חלקן מולדות : כריזמה , Copywriter-By-Nature , תחושת זמן ומרחב , מודעות לסביבה. כמובן שישנן תכונות נוספות ( חלקן דומות אגב לתכונותיו של מנהיג ) שבונות מציג טוב, אבל זה כבר בנושא אחר...

אני מתכוון לקחת את הנושא ברצינות , ואפילו רכשתי מספר ספרים בתחום ( שניים כבר סיימתי לקרוא ). אני מניח שמעבר לעובדה ש Practice Makes Perfect , ידע והבנה מושכלת של מה שאתה עושה מעבר לנסיון וטריקים שעובדים עבורך - הינם כלי לא מבוטל אשר יש להתייחס אליו ברצינות בכל תחום.

בתור אחד שלא מאמין בשלמות , ומאמין שתמיד יש לאן להשתפר - אני חושב שמצאתי תחביב חדש.

Labels: , , , ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

מעניין ותודה על הקישורים, לא הכרתי את הברנש.
אכן העברת מצגת או הדרכה היא אמנות וכשרון שאפשר ללטש ולשפר כל הזמן. הבעיה בישראל היא שחלק ניכר מהאנשים פשוט אינם יודעים להעביר מצגת, בדיוק כפי שאינם יודעים לכתוב מסמך נורמלי או בגלל להביע עצמם היטב ובפשטות בכתב ובע"פ. אחת הסיבות היא שבארה"ב (ואולי גם באירופה) מושם דגש לימודי רב בתיכון, קולג', אוניברסיטה וכמובן בעבודה על היכולות המילוליות בכתב ובע"פ וכן על יכולות ההצגה וזוהי מיומנות בסיסית נדרשת בשוק העבודה, השוק האקדמי וכד'. בארץ אנחנו עדיין רחוקים מכך.
בפן השני חשוב תמיד לזכור שהמציג חייב שתהיה לו אפשרות להעביר הרצאה בלי מצגת, בזה נמדדת יכולתו האמיתית. במובן הזה PowerPoint הוא קללה אמיתית משום שמרצים בלתי מיומנים משקיעים המון במצגת עצמה (והחוטאים הגדולים גם מוסיפים אינסוף אנימציות מיותרות) ולא בתוכן וחושבים שהנה - איזו הרצאה נהדרת. מה גם שלפעמים המרצה לא יודע על מה הוא מדבר וחושב בבולטים של המצגת, מה שהופך אותה מיד לשעמומון אמיתי.עוד אחד מן הדברים הרעים שמיקרוסופט הביאה לעולם...
הדוגמא הכי טובה שקיבלתי לכך היא מאדם שהוא חבר טוב והדריך אותי בקורס מדריכי צלילה (תחביב). האיש הוא מדריך בדם ומסוגל להסביר כל דבר בצורה מעניינת ומשעשעת. כל צורת הלימוד שלו הסתמכה על ללמד את החניכים ללמד אנשים לצלול בכל מצב - כשיש מחשב עם מקרן, כשיש לוח, כשיש רק חול ואפשר לצייר עליו במקל וכן הלאה. בהחלט הרצאה/מצגת טובה אינה דבר של מה בכך.

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites