« Home | N95 - מדהים אותי » | מלכודת דבש ייעודית - Logmein Honeypot » | עדכון רשימת התפוצה » | הגנה על סיסמאות - Salt כנגד Rainbow Tables » | POC לסקריפט - hping2 DOS » | ניהול אפליקציה מרכזי » | רוני חליבה - מנכ"ל אקספון » | אוטומציה למערכות ASP באמצעות Expect » | הiPhone פרוץ רשמית - SIM Hack » | סופה של תקופה - פרשתי מבזק בינלאומי »

בדקתי - F-Secure לסלולר

בעקבות המעבר שלי לעבודה נטו עם מכשיר סלולרי אשר עובד עם סביבת WLAN ועובד עם דור 3.5 וכמובן רץ על SYMBIAN , ברור היה לי שעליי להטמיע פתרון אנטיוירוס ושאר ירקות בכדי להגן על מידע קריטי.

קצת רקע על הנושא :
היום כבר ברור לכולנו שהמכשיר הסלולרי שלנו הוא מרכז המידע האישי שלנו ומרכז עבורנו ניהול משימות , יומן , אנשי קשר , גלישה לעתים , ניווט בדרכים וגם טלפון . המידע הופך רגיש ככל שמעבירים יותר מידע מהמחשב לסלולרי ולכן יש צורך להתגונן כראוי.

התוכנה הראשונה שניסיתי עד כה הייתה F-SECURE MOBILE מאחר והוא הגיע מותקן על ידי סלקום על הסלולרי שלי , ורק הייתי צריך לבצע רישום . התהליך היה קצר ויעיל וכעת יש לי אותו לנסיון ל30 ימים , אך איני סבור שאבחר בו כפתרון לבסוף לאחר הבדיקות.

האנטיוירוס מניח תוצאות יפות , כל מה שזרקתי לו דרך MMS וגם דרך WLAN או דרך GPRS נחסם יפה, וגם סריקת הקבצים מהירה ומגלה את המזיקים ( כן , התעללתי במכשיר ) אך לעומת זאת שאר האפשרויות אינן איכותיות כמו מנגנון האנטיוירוס , .

ישנו FIREWALL פנימי סביר אשר מוגדר על ידי 4 מאפיינים של רמת אבטחה , אך לא ניתן לקבוע חוקים מותאמים , ואולי בעצם לא חייבים בסלולרי , אבל עדיין הייתי רוצה את האופציה..

בנוסף בולט עבורי חיסרון של האנטיספאם להודעות SMS\MMS אשר קיים אצל המתחרים באותו מחיר וללא שימוש בתוכנות נוספות ולכן המוצר אינו ושלם בגרסתו הנוכחית לפי דעתי.

אגב , מבחינת משקל ועומס , האנטיוירוס אינו מורגש , גם לא בהעברת נתונים וגם לא בזמן עבודה עם המכשיר . סה"כ לא רע, אבל נראה מה יעלו שאר הבדיקות שאבצע בזמן הקרוב.

Labels:

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

הנה ביקורת הפוכה על F-SECURE..

חשוב להבין שפרוססים נוספים במערכת הסוללרית לא עושים בריאות
לסוללה כי למעשה זה פרוסס שלא מאפשר למעבד להיכנס למצב של דראזי הכוונה לישון ולהתעורר רק ל
לזמן קצר כדי להסתנכרן ברשת ..

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites