« Home | עולם הVirii מתחיל להיכנס לתודעה » | אסקלציה - דלקת ריאות » | Blended Threats » | Vista נפרץ , עם הוכחות » | שפעת - אבטחת מידע ? » | הזדהות חזקה Out Of Band » | הבטחה לאבטחה - eCommerce » | SSL VPN Access » | Hebrew ? A Train Of Thought » | How To Assure yourself by Common Criteria »

סיכום ל2006 , ברוכה הבאה 2007

טוב, כמו כל בלוגר שאני מכיר ... שסיכם את השנה בצורה זו או אחרת, אני מניח שגם
תורי קרב ובא . ועם בוא השנה החדשה , יש לי גם כמה מילים להגיד.

בפן האישי , הייתה זו שנה נהדרת , ומי שאמורה לדעת למה - יודעת. לקחתי כל מיני צעדים חשובים ובעלי משמעות רבה כדי להתקדם לכיוונים חדשים ולאופקים חדשים.

בפן המקצועי , היה מעניין , ראיתי מהכל , מהטוב ומהרע . קידומים, טכנולוגיות במגע יד, וכמובן הבלוג שלי שנפתח לפני חודש וחצי לראשונה ( תודה רבה לגיא מזרחי על השכנועים ). אין לי תלונות וזה נדיר , כי אני אדם מאוד מאוד ביקורתי , בטח ובטח לגבי התחום שבו אני עוסק. השנה הזו הייתה מלאה בחידושים והמצאות .

מה היה לנו בSECURITY ששווה התייחסות ( מצידי , כי כמובן היו דברים רבים שפספסתי ) :
1. ISO 27001 קרם עור וגידים , ובקרוב יחליף את הISO 17799 ויתן לנו קצת יותר אור בעולם קשה של בניית הגנה לפי רגולציה ( או לפי BEST PRACTICE ).
2. צ'קפוינט התעוררה ! , החברה שהכרזתי עליה בתחילת השנה כחברה ב"תרדמת" התחילה להבין מה קורה בשוק ושהSTATEFUL FIREWALL שלה כבר לא משחק בתחרות פרט לשם החברה. בעיקר בשל תחרות יפה מצד חברה מצויינת בשם "פורטינט" שמנוהלת כיום על ידי אחד מגאוני אבטחת המידע - מר דיויד ממן.
3. CYOTA נרכשה על ידי RSA ( שלאחר מכן נרכשה על ידי EMC ) מה שעניין מאוד מאחר וCYOTA פתחו בקרת זהויות מבוססת פרופילים אינטלגנטיים מרשימים מאין כמוהם.
4. השוק התעורר , השנה הייתה ללא ספק שנה שבה אנשי אבטחת מידע קיבלו משרות טובות יותר, ומעמדם בחברות השתפר ( קמו חברות אינטגרציה לאבטחת מידע רבות ).
5. יצאה מערכת הפעלה של MICROSOFT - הVISTA . ולא נפרצה לאחר חודש ( נכון לרגע הכתיבה אנחנו עדיין לא יודעים על פריצת אקטיבציה שעובדת לגמרי ).

מובן שהיו עוד אירועים , דברים חשובים יותר ודברים חשובים פחות , אני פשוט שולף מהכובע מה שעולה במוחי הקודח ( והטרוד לקראת השנה החדשה ). טכנולוגיות רבות הציפו אותנו , ברוס שנייר כתב עוד ספר , היה טוב , באמת היה.

אני מצפה לשנת 2007 בכליון עיניים , רוצה לראות מה תביא , מה נראה חדש , אילו פרצות חדשות , התקפות חדשות , דרכים חדשות להתקפה ( שלא נראו כבר זמן רב ) יצוצו ויגרמו לאנשים כמוני להתפתח ולפתח.

שנה טובה לכולם,
בארי שטיימן.

Labels: ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

תודה :)

לא שמעתי על 27001 קודם.. מעניין.

שנה טובה.

בארי,
מה איתך יה זחלא?!
מברוק על הבלוג המעניין -
שתהיה לך אחלה שנה!!
אני אעקוב מידי פעם לראות אם יש עדכונים והגיגים...
מסכים, פורטינט חברה מצוינת (היינו ביחד בקורס פורטיגייט בבית ברל :-))
שכחת לציין שדייויד הוא יותר מהכל גם אחלה גבר!
ללא ספק איש אבטחת המידע בה' הידיעה בארץ. אחחחח...כמה ידע...
יאללה בארי, תצליח!
רק בשמחות,
אלעד שפירא

טוב לשמוע ממך ידידי , נתראה רק בשמחות.

מיותר לציין , אך אציין בכל זאת
קיימת כבר פרצה מהצוות בשם
PARADOX אשר פרצו את גרסת הOEM של הVISTA

רשמתי לאחר חודשיים שהפרצה מסתובבת בחוץ , זה עובד - ניסיתי

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites