Monday, December 17, 2007

השינויים שבוצעו לקראת 2008 בבלוג - חלק א

שלום חברים,

ודאי שמתם לב לרוב השינויים שביצעתי במערכת הבלוג על מנת להתאים אותה לרוח התקופה, ולשנה הבאה. ניצלתי תקופת מנוחה בכדי לבצע התאמות שונות ולהפוך את האתר לקריא יותר ,נוח יותר , אינפורמטיבי יותר וכמובן להגביר את הסינדיקציה. כמובן שאתם מוזמנים להמשיך ולהגיב ולהציע הצעות , המטרה היא לבנות בלוג עבור הקוראים ולא בלוג עבור הגחמות העיצוביות האישיות שלי.

מה בוצע ?

  1. קיטש , אבל - שינוי תמונה אישית שלי ( עד שנמצא משהו קבוע )
  2. תגיות לכל הפוסטים , עם תפריט תגיות בצד ימין , בכדי להקל על השיטוט באתר.  נראה אם הדבר יעלה יפה , אם לא , בטח אסיר את התכונה בעוד תקופה ( אין מנגנון מובנה לתבניות Blogger-Classic ולכן יש כאן קוד תוצרת בית , עם קצת עזרה מבחוץ ).
  3. בניית RSS FEED באמצעות FEEDBURNER והמרת רשימת התפוצה למנגנון זה. כך אני יכול לתת פידים נוחים יותר ומותאמים יותר לתוכנות השונות
  4. בניית RSS FEED לקוראי אנגלית בלבד ( מסונן על פי התווית "english" והתווית "sbn" )
  5. הצטרפות לרשת Security Bloggers Network העולמית בתור חבר מן המניין , המאפשר לי כיום להעביר מידע לגבי דעות , טכנולוגיות אירועים ישראליים באבטחת מידע - גם לציבור העולמי. לכן מידי פעם אפרסם מאמרים באנגלית בלבד , שכן אלו הם שמעניינים את רשת הSBN.
  6. קישורים למקורות מידע כגון Technorati , StumbleUpon , Digg וכדומה.
  7. רישום למספר מאגרי בלוגים שונים בכדי לאפשר את מציאת הבלוג ביתר קלות.
  8. אימייל אישי שלי פורסם , בכדי לאפשר תקשורת נוחה בין הקוראים , אליי.

מה בהמשך ?

לגבי מנגנון התגובות , לגוגל אין עדיין פתרון סקסי יותר , ביקשתי שיאפשרו עוגיות , כדי לשמור שם המגיב בלי לרשום אותו בכל פעם מחדש , אך בנתיים אין עדיין תשובה בנושא.

יש נושא שמאוד מעניין אותי , אם יש דברים שהייתם רוצים שאני אזיז , אגדיל , אקטין או אשנה צבע בכדי להפוך ליותר קריא עבורכם , אני אשמח לעשות זאת.

Labels: , , ,

Friday, June 08, 2007

כיצד גיליתי את האינטרנט

את האסימון שלי קיבלתי מגיא מזרחי שאפילו התחיל ללחוץ עליי בלחץ פיזי מתון לפרסם פוסט על הנושא. וגיא מאוד משכנע ...

למי שלא מכיר , מועבר כמכתב שרשרת בין בלוגרים משחק אשר בו כל אדם שמפנים אליו - רושם כיצד הגיע לאינטרנט , ומעביר לכמה אנשים נוספים , ואני מניח שתורי הגיע.

הייתי בן 4 כשאבא שלי הביא יום אחד כמה ארגזים ענקיים כאשר על הארגז המרובע היה כתוב בענק SONY , ועל השני היה כתוב IBM [ אם אני זוכר נכון את המפרט : CGA,286,AT,4MBRAM ]. היו עוד כל מיני קופסאות אבל למי היה אכפת , הייתי ילד שבדיוק קיבל את ה"חללית" הראשונה שלו. אבא הרכיב , הבנדוד שלי שלמד אז כבר בתיכון והבין יותר מאיתנו במחשבים בכלל ( המושג "מבין במחשבים" היה חדש מאוד אז ) והראה לנו איך מפעילים את הMSDos 2.1 שלנו . אני כילד מרותק הסתכלתי על המסך מהצד ולא ממש נתנו לי להתקרב אבל ראיתי שורות CLI נכתבות ועושות כל מיני דברים. ואז זה קרה - הבנדוד שלי אמר לי ולאחי - יש לי משהו בשבילכם ... והוציא דיסקט שעליו היה רשום באנגלית "KARATEKA". ואני ואחי הפכנו תוך מספר שעות ללוחמי חופש אשר מנסים להציל את הנסיכה בכל מחיר - ואני עד היום טוען ש PRINCE OF PERSIA זה המשך של KARATEKA ... ככה זה.

מובן שזה לא היה המכישר הראשון ובטח לו האחרון ( הייתה תקופה שATARI וגם MEGASON היו הדבר הכי חם אצלנו בבית ואני חושב שיש לי כמה תאים מתים במוח להוכיח את זה ).
אגב , מעבדי התמלילים הראשונים שהיו אצלנו בבית היו א.ב. ואז גם EINSTEIN :)

בכל מקרה , בגיל 5 נכנסתי כבר לעולם מגניב שבו קיים הQBASIC והCOBOL ... מאחר ונורא קינאתי בבן הדוד שלי כשראיתי איך הוא כותב כל מיני שורות ואז יש עיגולים על המסך ודברים דומים שקורים. ואני חושב שבערך בגיל 6 וחצי יצרתי את כבל הLAPLINK הראשון שלי , למי שלא מכיר - מדובר בעצם בדרך תקשורת ישנה מאוד מאוד לתקשר בין שתי מחשבים על ידי שימוש בתוכנת TERMINAL ואפשר היה אפילו להעביר קבצים ( להעביר את NORTON COMMANDER יכל לקחת כמעט 15 דקות , והוא היה 200K ). וזה בעצם היה השלב שבו התחיל להדליק אותי עולם התקשורת ממש בקטנה ( כי מי מבין משהו מהחיים שלו כשהוא בן 6 ).

יום אחד קיבלתי מודם. טעות של ההורים שלי שהחליטו להביא את מודם ה9600 הכי חדיש שהיה אז ושאפילו היה חיצוני - כדי שנוכל לנסות לשלוח פקסים או משהו כזה ... ומפה לשם גיליתי את עולם הBBS ... אפילו ניהלתי אחד כזה לתקופה מסויימת ... עד שההורים חשבו על שימוש חדש לגפיים שלי בזכות מחירים מטורפים של חשבונות טלפונים וכדומה. כבר אז , ואני לא זוכר בדיוק מתי , אני חושב בערך בגיל 8 , שמתי את הכובע השחור על הראש ... מה שהעביר חלק גדול בילדות שלי אל מול המסך , ובנס לא הוציא אותי "חנבץ". מה שכן , זה הכיר לי עולם מאוד חשוב שאליו אני מתייחס בכובד ראש עד היום - עולם הRFC.

עברו שנים , נולד TCP/IP ואיתו NETSCAPE , יאהו ( חפשו אצל גיא ) היה אז האטרקציה המרכזית , ואני חושב שהגלישה שלי התחילה בכל יום עם קשקוש של מודם ולאחר מכן בחירה בספק של בזקנט ( דאז ) ומאוחר יותר אפילו שיחקתי קצת עם SURFREE ( הייתי חייב להזכיר ). מובן
שמתישהו הצלחתי להראות לאבא שלי מהפכה שנקראה "EMAIL" מה שהביא אותו להיות מנוי של החברה הראשונה שאיתה גלשנו בתשלום - נטויז'ן ( למעשה התנתקנו רק כאשר התחלתי לעבוד אצל המתחרה ).

גיל 10 - LINUX! אני זוכר שיום אחד הגיע חבר של אבא אלינו ושאלתי אותו אם אפשר לקבל ממנו עותק של WINDOWS 3.1 שבדיוק יצא אני חושב , והוא אמר לי - "חבר יקר זה עולה כסף וצריך לקנות את זה" . אני הייתי עצוב ולא הבנתי למה צריך לשלם על משהו שרץ על מחשב שכבר קנינו בהרבה כסף - והתחלתי לחפש חלופה כי מאוד רציתי מערכת שאפשר לעשות בה קסמים ( למי שזוכר את פרסומות הטלויזיה דאז לחלונות ) ואחד השכנים שלנו שלמד מחשבים בתיכון או משהו ( מי זוכר .. ) אמר לי , תשמע - יש משהו נחמד , אולי זה קצת כבד בשבילך אבל זה מאוד מעניין , ויש אצלנו כמה חבר'ה שמאוד מאוד מנסים להפעיל את זה , וזו מערכת שהיא חינם אבל אפשר לעשות איתה הכל ! , נדלקו לי העיניים - הלכתי לאבא לבקש קצת כסף לדיסקטים ( בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאבי שראה בי פוטנציאל ומעולם לא חסך ממני כאשר הייתי צריך עוד דיסקט ועוד ספר מחשבים ... ועוד ועוד ועוד ... ) הלכתי , קניתי דיסקטים ומיד צעדתי לביתו של מי שאמרו שהשתגע , כי הוריד מFTP או משהו חדשני שכזה - לינוקס בשם SLACKWARE ועל גבי 4 דיסקטים לקחתי את מערכת ההפעלה החדשה שלי , הגעתי הביתה והתקנתי על גבי הHARDDISK החדיש שלי ( שאני בן הבודדים שהיה לו ) שהיה בן 40MB !! ואני זוכר שאבא היה אומר שכמות המידע בבנקים בישראל לא הייתה ממלאת אותו ( הוכחתי תוך כמה שבועות שהוא טועה ). ואחרי 30 התקנות , והרבה דמעות - עברתי באופן די שקוף מפקודת הDIR לפקודת הLS , ואני איתה מאז.

בגיל מסויים - אני חושב שזה היה 14 , התחלתי לעבוד בחברת "בינת תקשורת" שבה היה אז אינטרנט בתמסורת והיא הייתה החברה הכי רצינית דאז ( ואולי גם היום ) להטמעת טכנולוגיות חדשניות אצל חברות בארץ. ובקיצור - היה שם אינטרנט של 2 מגה ל400 עובדים ! איזו גלישה נפלאה ! הייתי נהנה לבוא בבוקר ולהיכנס לאתר הIOL.CO.IL שעוד היה חי אז - ולWALLA שהיה אז משהו חדש ומהפכני שכולם אמרו שעתיד ליפול , אני אפילו זוכר שעל הדיסק "מוסקט" של אריק איינשטיין ושלום חנוך קראתי שם בפעם הראשונה.

איפשהו בשנים מאז איבדתי ספירה לכמות הטכנולוגיות שהתפרצו , עלו ונפלו ... ואני חושב שבמקום מסויים חוק מור לא היה אקטואלי לגבי קצב ההתפתחות של הדברים שאני ראיתי מול העיניים , ועדיין ההתפתחות לא מפסיקה.

אני חושב שמן הראוי שאעביר אסימון הלאה - דריה תורך.

Labels: , ,


About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites