« Home | הגבלה במקום חסימה ,P2P ברשת הארגונית. » | מחשבות לגבי OpenID » | פתיחת הiPhone גרסה 1.1.2 לרשת Cellcom וגם 1.1.3 » | נשברתי ... iPhone. » | מהי התקפת Buffer Overflow ? » | נבואה ראשונה מתקיימת השנה - Facebook Attack » | לסרוק ולא לנקות - Online AV Scanners » | שנה טובה , ברוכה הבאה 2008 » | השינויים שבוצעו לקראת 2008 בבלוג - חלק א » | האיומים הצפויים ל2008 »

שינוי למשתמשי הכבלים , HOT מבטלת את החייגנים

מזה שנים ,ישראל הייתה בין האחרונות ברשימת מדינות אשר מסוגלות לקבל שירותי אינטרנט על גבי תשתית הכבלים אך עדיין נדרשת בשימוש בחייגן PPTP כלשהו על מנת לקבל שירותי ISP. כאשר היחידה שתמכה בשירות ללא חייגן הייתה בזק בינלאומי.

היום הודיעה HOT על שינוי קונספט טכנולוגי , אשר מבטל את החייגנים לחלוטין. ויש לזה השלכות ( בעיקר תפעוליות והגדרתיות לספקיות האינטרנט שהולכות לספוג את המחיר בשעות אדם במוקדי התמיכה ). ומבחינת משתמשים ביתיים ההשלכות יהיו מאוד ברורות

1. משתמשי LINUX לא יצטרכו להגדיר חייגן , אלא פשוט לקבל DHCP מהמודם

2. כדי להחליף כתובת IP חוקית , יצטרך משתמש לשנות את כתובת הMAC אצלו בכרטיס ולאתחל את המודם.

3. זיהוי משתמשים אינו על פי שם משתמש מקומי אצל ספקית האינטרנט , כלומר על מנת לזהות משתמש , יש להצמיד את קו הHOT שלו למשתמש ולIP ברמת הACCOUNTING של ספק התשתיות ולא של הISP. אחכ הנתונים מועברים לכיוון הISP לצורך מתן שירותי ערך מוסף..

4. נתבים מתקדמים יותר אשר בגלל סטנדרטים אינם תומכים PPTP כחייגן , יוכלו לשמש עכשיו כל משתמש ביתי. לדוגמא משתמשים ביתיים יוכלו לרכוש קופסאות FortiGate 50B Wireless שבעיני הוא ציוד התקשורת הביתי המתקדם ביותר היום ( בהמשך השנה אמורה לצאת קופסא יותר קטנה ).

אותי מעניינים כאן מספר נושאים.

1. אם ברמת CMTS ספקית התשתית נותנת עכשיו את כל שירותי הקישוריות פרט לISP , מה מונע ממנה להוסיף גם שירותי ערף מוסף? הרי אין כאן בעיה רגולטורית מאחר והשירות הניתן אינו גישה לאינטרנט אלא גישה לספקית, ואת זה אפשר לעשות מסונן ונקי .

2. האם יהיה OUTAGE ברשת מבחינת כמות משתמשים מחוברים לHOT למשך אותו שבוע שבו יהיה השינוי ? כלומר האם אני צפוי לראות שבוע של אפלה בו אני יכול להתחבר לרשת נקיה ממשתמשים ולהגיע לרוחבי פס נקיים מול חול ?

3. האם תהיה נהירה של לקוחות Open-Access ( ללא חייגן ) של בזק בינלאומי לכיוון ספקיות אחרות ?

 

מעניין.

Labels: , , , ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

אה, מעולה, בדיוק נגמרה לי ההתחייבות לבזק :)

יש לך איזו כתבה שמספרת על זה? לא ראיתי על זה בחדשות כלום.

בארי, תיקון אי דיוק קל - גם ברק מאפשרים חיבור ללא חייגן (ואני לקוח, לא עובד. לקוח לא מרוצה, אגב). ייתכן שהם לא מאפשרים אותו לכל הלקוחות באופן מיידי כמו בזק בינלאומי.
(כרגע חיפשתי, ולפי כתבה ישנה של אדר שלו נטוויז'ן לא מאפשרים חיבור כזה, כך שסביר להניח שלקוחות חדשים של החברה המאוחדת לא יקבלו אותו. אז אפשר לטעון שאתה צודק בכ"ז)

גורויאיא, כאן לדוגמה.

012 מאפשרת גם היא חיבור ללא חייגן למשתמשי אינטרנט בכבלים.
אני כבר שנים ארוכות ללא אחד כזה, למעשה, מהיום הראשון שלי עם אינטרנט בכבלים.
נדמה לי שעם הזמן היו שינויים במדיניות הזו.
יצא לי לנתק ולחבר מחדש את האינטרנט, רק פעם אחת חיברו אותי מחדש עם חייגן ואחרי שהתקשרתי וביקשתי יפה, החזירו את המצב לקדמותו.

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites