« Home | ביצוע DOS פשוט לרוב מוצרי הSOHO-FW » | אודות שירות הלקוח של SanDisk » | רשימת תפוצה לבלוג » | הצעת החוק לחסימת אתרים » | אוכלים במסעדות ? פרצת אבטחה » | URL Filtering גישה נוספת לתחום רווי פתרונות » | פתרונות חיפוש לעסקים - Google » | המקום שבו אנחנו מתחילים להיכשל - הירוקים » | אבטחת מידע למנהלים - לפני המכונות » | שדרוג המשרד הביתי שלי - Multiplicity »

ספאם מעצבן - פרסום עבור SQLink

במהלך השבוע האחרון , הגיעו אלי לתיבה הפרטית שלי מספר מיילים של ספאם אשר מפנים לאתר חדש בשם GOTFRIENDS.CO.IL מבית SQLink שהיא חברה מעולה . האתר בא במטרה טובה , לשלם כסף לאנשים אשר אנשים אחרים מתקבלים לעבודה דרכם.

למעשה - אני רואה משרה טובה , אני מכיר אנשים מתאימים ,ואני שולח קורות חיים שלהם
אם הם מתקבלים - אני יכול לקבל 2500 שקל ... נחמד נכון ?

ובכן , זה נחמד כרעיון , אבל מה שזה יצר - גל אדיר של ספאם ברשת האינטרנט שמציק במיוחד.
בתוכן המייל ניתן לראות לינק כמו
http://www.gotfriends.co.il/welcome.aspx?SenderId=XXXX אשר הXXXX מוחלף במספר חשבון
של הספאמר - וזה בעצם זה שיקבל את הכסף אם תחליטו להתקבל ...

מה שהרגיז אותי והפנה אותי לכתוב , הוא העובדה שקיבלתי ביום ראשון בצהריים מייל ובו כתוב
בצורה פשוטה שיש את האתר הזה , עם לינק וכדומה , ועם רשימת נמענים של עוד כ30 נמענים ( אני מניח שזה המכה ששרת הדואר מוכן לספוג בבת אחת ) וזה היה בסדר , נכנסתי וראיתי.
אבל היום , אחת הכתובות שלחה REPLY - ששם היא מציגה עובד בחברה מסויימת ( "סנריידר" ) ואז הוא כותב "מאוד מעניין , ספר לנו עוד".

בדקתי את הHEADER כרגיל , וגיליתי שהמייל יצא מאותה כתובת IP ( מפתיע נכון ? ) כלומר אותו כותב , כתב פעמיים מחשבון אחר באותו מחשב. התוצאה היא שקיבלתי כאילו תכתובת לכל הקבוצה אבל למעשה המטרה הייתה רק שאני אקבל את המייל שוב לINBOX.

אציין גם שחלק מהכתובות שנמצאות ברשימה לא קיימות ( בדקתי VRFY ) כלומר , הספאמר כבר הכין לעצמו מסלול ליצור שיחה של מיילים חוזרים שבכל מייל אני אהיה מכותב , ולמעשה להביא לתודעה שלי את התכתובת , כאשר הוא מדבר עם עצמו בעצם.

שיטה יפה , אני חייב להודות , אבל זה כבר גובל בחוצפה.

Labels: ,

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

אגיב באופן רשמי, כמנהל האתר האמור:
אנחנו מאוד מקפידים שהאתר לא יהיה בעל אופי "ספאמי" כפי שאתה כותב.
אנחנו שולחים מאוד מעט מיילים , משתדלים מאוד שלא להטריד ומקפידים גם עד כמה שאנחנו יכולים עם הגולשים שלנו.
הווה אומר - אם גולש מוצא שיטות "יצירתיות" לקידום הלינק האישי שלו, שאינן ברוח האתר, אנחנו משוחחים איתו ומבקשים יחדל מכך. עשינו זאת בעבר ונעשה זאת בעתיד.
הרעיון של האתר הוא לקשר בין חברים לאפשרויות עבודה. חברים אמיתיים. זה גם יותר כלכלי (כי אנחנו מכירים את מי שאנחנו שולחים) וגם יותר נעים, לכולם. אבל לכפות דרך ארץ אנחנו לא יכולים. רק לבקש.

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites