« Home | מי היה מאמין , 2007 - קשיים בלינוקס » | כיצד גיליתי את האינטרנט » | צ'אט עם סקריפט-קידי » | ספאם מעצבן - פרסום עבור SQLink » | ביצוע DOS פשוט לרוב מוצרי הSOHO-FW » | אודות שירות הלקוח של SanDisk » | רשימת תפוצה לבלוג » | הצעת החוק לחסימת אתרים » | אוכלים במסעדות ? פרצת אבטחה » | URL Filtering גישה נוספת לתחום רווי פתרונות »

iPhone , שוחרר לעולם

כאשר חברת Apple מוציאה מוצר חדש לשוק , תמיד ישנה הרגשה של "Geeks Of The World Unite!" ובדרך כלל ההרגששה צודקת , כי מי חוץ מהגיק הממוצע יכול להבין למה בעצם הIPHONE הוא מהפיכה בתחום הסלולר.

כמו ילד טוב , ביצעתי אתמול ( או היום ) Reload בשעה 3AM , שמקביל ל 6PM PDT בארה"ב רק כדי לראות את הטירוף מתחיל , וזה היה מדליק , עשרות ואולי מאות של אנשים שפשוט חיכו יום שלם או יותר לרכוש מוצר שאפילו לא ידוע על טיבו מאומה.

אני לא רוצה לקטול , אבל למה יוצא מוצר כלכך מדליק וכלכך גאדג'טי ובלי GPS מובנה ועם מצלמת 5MPX , הרי שהתגובה הראשונה שלי הייתה - אבל ... אבל ... N95 ...למה ... שכחתם ? ובכן זה עדיין לא משנה את התמונה - יש מלך חדש בתחום הסלולר.

וכמובן בואו וניגש לתחום האבטחה בנושא :

המוצר המדובר הינו מוצר אשר אומנם מתבסס על איזשהו Portion של MAC OSX . ומביא אותו לסביבה חלונאית לחלוטין באמצעות קישור בiTunes , מה שגורם לתהות , האם הגלישה הסלולרית לא תביא איתה פשוט מזיקים , אשר אינם יכולים לפגוע בOSX ( למרות שלא ברור אם מתחת למעטפת הנוצצת אכן מדובר בOSX ) ויועברו עלידי סנכרון למחשב ..

בנוסף , אני רואה את המנכ"לים השונים שרוצים להסתובב עם מכשירים קצת יותר נוצצים , פונים למנהלי הIT שלהם ואומרים - "תעשה שזה יעבוד עם היומן שלי והמייל שלי" , ואותו מנהל IT אשר יקבל כהכתבה החלטה שכזו - יאלץ לפתוח פורטים במערכת לעולם לא ידוע , יאלץ לתת למכשיר עליו אין הוא אוכף מדיניות GPO כלשהי לבצע גישה למערכת הנתונים הארגונית ( שימו לב - הiPhone תומך בExchange לחלוטין - דרך רישוי של Apple עם ActiveSync )
בהיעדר כלי רגולציה ( אני מדבר על כלים לאכיפת מדיניות על יישומי ומשאבי מערכת ) מדובר על חפץ זר בארגון אשר אובדנו או חשיפתו לעיניים לא רצויות עלול להביא לצרות אמיתיות

בנוסף , העובדה שהמכשיר תומך בערך בכל דרך התממשקות שאנחנו מכירים היום , פרט אולי לRFID, מאפשר בפוטנציאל לגנוב מידע שסונכרן מול מחשב ברשת הארגונית , לתוך הWIFI\EDGE\BT או מה שרק נרצה . האם יכול להיות שאנחנו מדברים פה על עולם חדש של DLP שצריך לקום ?

Apple לצערי , למרות היותה חברה מדהימה מבחינת חזות ואופי לקוחותיה , לא טרחה לפרסם יותר מידי אודות אבטחת המידע של המוצר , או דרכי ההגנה על המוצר , וחבל , כי אני למשל באם אשאל , נכון להיום אמליץ שלא לאשר את המוצר לשימוש ארגוני עד שיוכח לי אחרת ושיתנו לי את הכלים להתגונן.

בכל מקרה , אני רוצה אחד :-) .


[ הנה לינק לחוברת הפעלה | אולי תמצאו משהו מעניין שפספסתי עד כה ]

Labels:

Syndication : Digg It  Add to Technorati Favorites  Stumble It  Worth Reading 

I love Apple products but I think they made 3 big mistakes with iPhone:
1.No removable memory slot
2.No removal battery
3.No true GPS mapping.
and i think that voice quality should be the top priorities in a cellphone.
but I guess the CEO's no cares about such matters as long as all the nouveau flashy features are there....
as regards security solutions, I think you can try Pointsec Mobile or Safeboot for data encryption.

Let's make a bit,in how long it's going to take for the "WinPhone" (Microsoft) to be released :)

Post a Comment

About

    My Name is Barry Shteiman, im a devoted tech junkie, and this is my blog.
    E: barry.shteiman -at- gmail.com
    Twitter : bshteiman

Tags & Categories

Mailing List & RSS

Stay Updated  
Add to Technorati Favorites